Partener național

Zig Zag prin Covasna

1805, 2021

11 unități de cazare la sat, din jumătatea estică a României

By |mai 18th, 2021|Categories: Bacău, Bistrita Nasaud, Brăila, Brașov, Covasna, Giurgiu, Harghita, Ilfov, Neamț, Nicoleta, Prahova, Suceava, Tulcea, Vrancea|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |0 Comments

Motivațiile turistului care își îndreaptă atenția către vacanțe în mediul rural au fost îndelung studiate. Fie că alegi să te desprinzi de cotidian, de ritmul alert al orașului (push factor – motiv intrinsec, care ține de individ), fie că vrei doar să te relaxezi, profitând de ceea ce oferă destinația în sine (pull factor – derivă din atractivitatea locului de vacanță și facilități), noi am selectat 11 unități de cazare din jumătatea estică a României. Ne-am concentrat asupra pensiunilor și hotelurilor de la sat, pe un traseu în zig zag care traversează țara de la nord spre sud. Un articol cu idei de cazare va fi lansat, în curând, cu idei de cazare la sat în jumătatea de vest a țării.

2907, 2020

41 de locuri unice de văzut pe timp de pandemie

By |iulie 29th, 2020|Categories: Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrita Nasaud, Botosani, Brăila, Brașov, Buzău, Călărași, Caras Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Craiova, Dâmbovița, Deva, Dolj, Drobeta Turnu Severin, Focșani, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iasi, Ilfov, Maramures, Mehedinti, Mures, Neamț, Olt, Prahova, Salaj, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Jiu, Targu Mures, Teleorman, Timis, Tulcea, Valcea, Vrancea, Zalau|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |4 Comments

Încă de la înființare, din august 2014, Zig Zag prin România și-a propus să promoveze România ca destinație turistică și asta, mai ales, printre români. Să ne cunoaștem povestea. Să călătorim nu doar în orașul

1201, 2019

Rezervația Naturală „Valea Zimbrilor” | Vama Buzăului

By |ianuarie 12th, 2019|Categories: Brașov, Covasna|Tags: , , , , , , , , , , |0 Comments

Cum savuram noi o cafea la Casa Brădet cercetam online ce să mai vizităm în zonă. Eram cam storși de putere și voiam să lăsăm totul pe a doua zi. Abia ne cazasem, totul în

1101, 2019

Capela Medievală Sf. Stefan | Dealul Perko, Sânzieni, Covasna

By |ianuarie 11th, 2019|Categories: Covasna|Tags: |0 Comments

În dorul anului 2018 și tot făcând o retrospectivă intensă a anului care tocmai a trecut, ne-am dat seama că despre unele locuri încântătoare nu am scris pe blog. Și nu e niciodată prea târziu

401, 2019

Descoperă județul Covasna | Obiective turistice și experiențe unice

By |ianuarie 4th, 2019|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , |0 Comments

Într-o zi, Richard Hoffman a spus “Cea mai scurtă cale către tine însuţi este în jurul lumii”. Noi tindem să credem că dacă începi cu România s-ar putea să îți ia mai mult timp. Atât

1503, 2018

Castelul contelui Kálnoky| Un loc ascuns de lumea modernă

By |martie 15th, 2018|Categories: Covasna|Tags: |2 Comments

Restaurată și deschisă recent vizitatorilor, Castelul contelui Kálnoky menține, la rândul său, tradițiile și valorile locale.

1203, 2018

Valea Zălanului, colțul de rai românesc al Prințului Charles

By |martie 12th, 2018|Categories: Covasna|Tags: , , |4 Comments

Înțelesul versurilor a prins contur în timpul vizitei noastre la Casa de Oaspeți a Prințului Charles de Wales, din Valea Zălanului, județul Covasna. Poate că până să ajungem acolo nu înțelegeam cât de norocoși suntem, ca popor, să avem un loc autentic în România, care să păstreze aproape intact esența vieții.

203, 2018

Dealul Pivnițele Mari | Moacșa, Covasna

By |martie 2nd, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: |0 Comments

Dealul Pivnițelor Mari sau denumită și Pivnița Mare este un monument cu care am făcut cunoștință abia după ce ne-am cazat la Conacul Benke din Moacșa. Vremea a fost nefavorabilă prima zi iar drumul până

103, 2018

8 motive să vizitezi Muzeul Național Secuiesc | Sfântu Gheorghe, Covasna

By |martie 1st, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , , |0 Comments

8 motive să vizitezi Muzeul Național Secuiesc din Sfântu Gheorghe, Covasna Cine ar fi crezut că eu (care ocoleam muzeele de fiecare dată când aveam ocazia) îți voi da 8 motive să vizitezi Muzeul Național

2602, 2018

Experiențe turistice la Malomkert: Cum să prepari kürtőskalács sau pâinea cu cartofi?

By |februarie 26th, 2018|Categories: Covasna, Ionut|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |0 Comments

La umbra Cetății Ika din satul Cernatul de Sus, din județul Covasna, a prins formă, de câțiva ani, Centrul Turistic Malomkert, un loc în care tradiția și valorile vechi au fost conservate și ținute cât

1702, 2018

Turta dulce a lui Szántó József, deliciul tradițional din Târgu Secuiesc

By |februarie 17th, 2018|Categories: Covasna, Nicoleta|Tags: , , , , , , , , , , , , |0 Comments

În Ținutul Secuiesc, unde regele aluatului este celebrul cozonac secuiesc (kürtőskalács), am descoperit Atelierul de Turtă Dulce, din Târgu Secuiesc, unde tronul este ocupat de acest deliciu: turta dulce tradițională, făcută cu mâinile dibace ale

Atelier de poveste din Covasna | Nagy Gyorgy fierarul din Tălișoara

By |februarie 9th, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , , |0 Comments

Pe lângă faptul că județul Covasna este recunoscut ca ținutul conacelor, apelor minerale și pădurilor aici mai găsim și astăzi, foarte mulți meștesugari care, încă, practică muncă străbunilor noștri cu unelte manuale fără instrumente tehnologice.

Hotel Castel Daniel Tălișoara | O experiență unică în județul Covasna

By |februarie 9th, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , |0 Comments

Județul Covasna este recunoscut ca fiind Ținutul Conacelor datorită circumstanțelor social-istorice specifice acestei zone. Mica nobilime a construit aici peste 160 de conace și castele care sunt considerate bijuteriile regiunii. Astfel, noi am avut ocazia

Mai mult decât natură | Cheile Vârghișului

By |februarie 9th, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , |0 Comments

Nu auzisem de Cheile Vârghișului până să ne propunem un weekend la Tălișoara. După ce ne-am cazat la Hotel Castel Daniel și am făcut un tur al castelului cu o istorie de 350 de ani,

502, 2018

Chemarea divină către iconografie | Povestea soților Schinteie

By |februarie 5th, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , |1 Comment

Experiențele cu oamenii frumoși, pe care îi întâlnim în excursia noastră de 5 ani prin România, sunt cel mai greu de descris în cuvinte. Cu atât mai mult vizita la Atelierul de iconografie a șotilor Schinteie, Matei și Kornelia, din orașul Covasna.

402, 2018

Oameni de poveste din Covasna | Nicu Manea, oier tradițional

By |februarie 4th, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , , , |0 Comments

"Am visat noaptea că pentru a avea succes în activitate mea, trebuie să fac ceva diferit. Așa mi-a venit ideea să le dau viață produselor mele din cașcaval."

3101, 2018

Cine ne scoate din casă? | Cascada de sub Siclău, Covasna

By |ianuarie 31st, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , , |0 Comments

Când am ajuns la marginea potecii care ducea în vale spre cascadă, am văzut-o. Nu este înaltă dar este cu siguranță, cum mulți spun, una din cele mai frumoase. Peisajul de iarnă, cascada înghețată, banca acoperită de zăpadă și apa care își făcea loc harnică printre sloiurile de gheață....a fost unul din cele mai frumoase peisaje de dimineață.

2901, 2018

Liniștea de la Turnul Ciunt | Cetatea Ika din Cernat

By |ianuarie 29th, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: , |0 Comments

Despre cetate am citit multe legende. Prima era despre faptul că ar fi fost apărată de o putere invizibilă. Nu puteai să miști nicio piatră fără să fii pedepsit. Una dintre legende spune despre un morar care trăia sub cetate. Din supărare pe morăriţă certăreaţa a vrut, într-o zi, să scoată pietre din fundaţia zidului ca să distrugă moara.

2901, 2018

Câte păpuși, atâtea suflete | Muzeul de păpuși din porțelan „Galeria Olga”

By |ianuarie 29th, 2018|Categories: Cosmina, Covasna|Tags: |2 Comments

Am cunoscut-o pe dna Nagy la intrarea în Muzeul păpușilor (Galeria Olga) o expoziție privată din Târgu Secuiesc, extrem de interesantă și plină de... viață. Viață dată de păpușile care stau una lângă alta pe rafturile dulapurilor.